Review KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB

16
Review KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog apakatamommy.

Risau kakak ipar mommy yang kena kuarantin sebab positif covid-19, Kakak ipar POSITIF covid-19. membuatkan mommy rasa takut memikirkan anak mommy yang masih kecil. Kanak-kanak dan orang tua merupakan golongan yang mudah dijangkiti, disebabkan imunisasi badan mereka rendah.


Mommy pun cari la produk yang boleh menguatkan sistem ketahanan badan anak mommy. Cari punya cari, mommy jumpa satu produk ni. Macam bagus. So mommy pun beli. Disebabkan kita tak boleh keluar kerana PKP, mommy beli je dekat shoppee.

Boleh klik sini ye. https://t.productlink.io/a412s1

Kenapa KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB

Kenapa mommy pilih KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB. Sebabnya produk ini mengandungi probiotik yang mana boleh menguatkan sistem ketahanan badan dan bertambah yakin untuk mommy pilih produk ini kerana ada vitamin c sekali.

Paling pastinya kerana produk KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB ini mendapat kelulusan KKM dan boleh check ye nombor MAL18056008N


Kenali Probiotik

Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), probiotik ialah mikro organisma hidup yang memberi kebaikan kepada kesihatan apabila diambil dalam kuantiti mencukupi. Ia menggalakkan kesihatan yang baik, menghasilkan keseimbangan dan membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik.

Kelebihan Mengambil Probiotik

Menghalang pembiakan bakteria yang tidak baik, membantu sistem penghadaman dan penyerapan nutrien dan pada masa sama menghasilkan vitamin, seperti vitamin B-12. Bagus bukan.

Selain itu, yang paling penting dapat menguatkan sistem ketahanan badan. Ini sebab utama mommy pilih KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB. Disamping itu juga, ia boleh meningkatkan penyerapan mineral seperti kalsium, magnesium dan fosforus yang mana memang amat penting untuk pembesaran anak-anak. Probiotik jugak boleh meringankan serta mengurangkan gejala alahan terhadap laktosa (susu).

Ibu bapa kalau ada anak yang selalu bermasalah dengan penghadaman pun boleh beli produk ni, kerana probiotik yang ada didalam produk KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB. ini dapat meningkatkan penghadaman dan melegakan gejala cirit-birit.

Video Review KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB

Kalau korang nak tengok tekstur, bau, produk macam mana, jom tengok video ni.



Dimana Boleh Beli KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB.

Jangan risau. Ibu bapa di luar sana boleh dapatkan produk KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB seperti link di bawah.

Website : http://www.mygkb.com/ 
Facebook : https://www.facebook.com/mygkb 
Instagram : https://www.instagram.com/mygkb/

Selain itu, boleh jugak didapati di kesemua Farmasi Alpro. Payah nak keluar beli?? Okey jangan risau ni mommy kasik link beli di shopee di bawah shop Farmasi Alpro jugak.

Boleh beli di sini ye. https://t.productlink.io/a412s1

Cara Pengambilan dan Dosej

Cara pemgambilan : Boleh di minum dari umur 1 tahun ke 12 tahun
Dosej : Ambil 1 paket sekali sehari, diminum sebelum makan. 1 paket di campurkan dengan 100ml air.

Tunggu apa lagi ibu bapa di luar sana, jom kita beli produk KIDS Probiotic + Vitamin C keluaran GKB untuk menguatkan ketahanan sistem tubuh badan anak kita, lagi-lagi sekarang ni negara kita dilanda dengan wabak virus covid-19. Kita sebagai ibu bapa, wajib mencari inisiatif lain untuk kesihatan anak-anak kita.

Boleh beli di sini ye. https://t.productlink.io/a412s1

Post a Comment

16Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

  1. ank2 kecil seeloknya diberikan vitamin..nk2 plak time skarang ni dgn wabak covid19..nanti bole share produk ni dgn kwn2 yg ada ank kecil

    ReplyDelete
  2. Kalau jenis anak tak elergik boleh cuba ni..anak sedara Sis susah nak makan sebarang supplemen , nanti tumbuh gatal...bagus bebudak dari kecil amalkan pemakanan tambahan camni..

    ReplyDelete
  3. bagusnya ada probiotic sekali. bukan untuk budak2 je orang dewasa pun elok makan probiotic ni. thanks sharing

    ReplyDelete
  4. Penjagaan kesihatan dari dalaman memang penting, lagi2 time covid nie kan. Moga kita semua selamat dan covid nie hilang la dengan cepat hendaknya

    ReplyDelete
  5. Kanak-kanak suka lah produk macam ni hehehe nampak lebih ceria dan gembira bila dapat ambil vitamin ni sebab kanak-kanak susah nak makan sayur kan mungkin ini dapat membatu memberikan keperluan badan yang dikehendaki...

    ReplyDelete
  6. Tertarik laaa... Nanti nak cari bagi anak kita consume. Makaseh di atas perkongsian nya

    ReplyDelete
  7. Bagus jaga kesihatan anak2 sedari kecil. Probiotic mmg bagus. Nanti bolehlah sis share gan anak2 buah yg kecil2..suh mak.depa beli

    ReplyDelete
  8. Saya mmg suka beli stok vitamin utk anak.. bagi tambah sistem imunisasi badan mereka

    ReplyDelete
  9. Looks like a good product. Want to share it to my sister for my niece.

    ReplyDelete
  10. molek amalkan vitamin c ni.
    utk anak dan kita sekali.
    aida & asben baru je start amalkan redoxon tu.
    minuman vitamin c.
    anak2 makan tablet vitamin c.

    ReplyDelete
  11. Wah ada vitamin untuk budak kecik. Boleh suggest kat abg untuk anak sedara sorang tu hehe. Thanks mummy for the review

    ReplyDelete
  12. Anak2 kecil mmg perlukan sgt2 vitamin c utk kuatkan sistem imun badan. Sebab antibody mereka tidak berapa kuat lg sperti org dewasa ..nmpk bgis probiotik & vit c ni..

    ReplyDelete
  13. Wah bagusnyaaaaa. Probiotic utk kekanak selalu jumpa kat minuman dah sedia ada. Sekarang ada macam ni, senang la mak nak simpan stok.

    ReplyDelete
  14. Bagus ni, nanti boleh suggest kat saudara mara pasal kebaikan produk ni. Anak-anak sedara pun boleh consume ni.

    ReplyDelete
  15. wah.. terbaru ni yea.. TB pun nak cari suplemen vit c .. untuk harraz.. boleh la try yang ni terus..

    ReplyDelete
  16. Bgus amik vitC nie..utk musim² covid nie bgus kuatkan antibodi..

    ReplyDelete
Post a Comment